![]() |
![]() |
|
|
#1 | |||||||||||||||||||
|
Standard Medlem
|
Hei alle sammen!
Nå nærmer Desucon seg veldig og jeg håper at alle gleder seg like mye som meg. Endelig begynner mye av informasjonen til Desucon å bli klar, så jeg tenkte jeg skulle lage denne tråden, så dere kan stille spørsmål, og snille infocrew svarer som best de kan. Vær snille med dem, de jobber hardt! Dere trenger forresten ikke spørre om å få en klem av meg, det kan dere få nå! *Roar-klem* Gleder meg til å se dere på Desucon! Det ville vært fint om alle sammen kunne hjulpet til å gjort det lettere for infocrew og bare la dem svare på spørsmålene i denne tråden. Stilte spørsmål: Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Last edited by Roar; 18th October 2008 at 16:50. |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
#2 |
|
Standard Medlem
|
Blir det inngangspenger?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Spiderhead
Anime.no - Skribent
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Standard Medlem
|
Hva er lov av " våpen " å ha med seg? Kan man ha et tresverd liksom, eller må det være i papp?
|
|
|
|
|
#5 |
|
Standard Medlem
|
Det har jeg lurt litt på, får forhåpentligvis tilbake airsoften jeg skulle bruke, men som en "venn" hadde stjålet -.-' Og da lurte jeg litt på hva jeg i så fall hadde måttet gjøre med den for å kunne bruke den?
Og skal ha et par kniver i 7-10 tommers størrelse, hva slags materiale kan de være laget av? |
|
|
|
|
#6 |
|
Hemmelig
"Nyanyanyanyanya!" Join Date: Feb 2006
|
Reglene for våpenimitasjoner osv kommer så snart vi får dem av security, det bør være ganske snart.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Standard Medlem
|
Hva med den derre Jrock konserten? Blir det noe av eller? Og må man bestille biletter på forhånd?
|
|
|
|
|
#8 |
|
Spiderhead
Anime.no - Skribent
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Standard Medlem
|
har noen fått høre noe mer spessifikt om våpen, tenkte å ha med et hjemmelaget tessaiga (ikke forvandlet) i tre, ganske lett og lett å knekke, vet ikke om slikt regnes for våpen
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Spiderhead
Anime.no - Skribent
|
Quote:
Ved inngangen skal alle cosplayere med lekesverd og liknende lekevåpen registrere disse hos vaktene. Under registreringen vil det bli festet et merke som sier at gjenstanden har blitt sjekket av vaktene. Dette er for å unngå problemer hvis noen skulle tro at det man går rundt med er ekte. Følgende standard skal være oppfyllt for merking: Gjenstanden skal ikke kunne skade andre, verken direkte eller indirekte. Den skal ikke være "solid", herunder bokken, balltre o.l. (lette trestokker kan medbringes). Gjenstanden skal ikke gå under definisjonen våpen etter norsk lovgiving. I situasjoner der man faktisk har noe som ikke fyller overnevnte krav, vil man kreve at dette blir lagt utenfor lokalene der Desucon og assossierte arrangementer foregår. Ved tilfeller der man har med noe som etter norsk lovgiving krever tillatelse fra myndighetene, vil man bli nødt til å informere politiet. Ved tvilstilfeller, eller når fornuft/tidligere avtaler skulle foreligge, kan vaktene gi dispensasjon, og da kun etter godkjenning av vaktansvarlig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Standard Medlem
|
litt dumme spørsmål kanskje men...
er desucon et slags anime/mangatreff? hvor og når er det? |
|
|
|
|
#12 | |
|
Spiderhead
Anime.no - Skribent
|
Quote:
Desucon er en svære Japan, anime og manga messe som har masse events og stands hvor du kan kjøpe japan og manga/anime relaterte ting. Du møter masse folk og det er masse å finne på. Det blir Norges største cosplay konkuranse og mye annet spendene. Det er på Oslo kongressenter den 25. oktober. Link til hjemmesiden |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Savegame.no Crew
|
Quote:
-Den skal ikke være "solid", herunder bokken, balltre o.l. (lette trestokker kan medbringes). Reglene som gjelder for våpen finner du her: http://forum.japani.no/showthread.ph...ghlight=regler Det er de samme som var under Soracon. Disse blir oppdatert i nærmeste fremtid. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Banned
|
Hvor er det? Oslo?
Når er det? Dato og tidpunkt Er det meninga å ha på seg et kostyme eller noe sånt? Synes liksom det høres sånn ut? ![]() OOPPPS, nå så jeg at det er jo svart på noen fra før, men... |
|
|
|
|
#15 | |
|
Hemmelig
|
Oslo Kongressenter, rett ved Youngstorget i Oslo
25. oktober, fra klokken 12. Quote:
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banned
|
Takk skal du ha, tror det var alt jeg trengte å vite.
Men noen MÅ bare få sagt til mamma at detta ikke er noe dumt eller farlig, at det bare er et manga-, anime- og Japan treff for norske Last edited by Eirik Arnesen; 17th September 2008 at 14:05. |
|
|
|
|
#17 |
|
Savegame.no Crew
|
Du kan jo også følge med på www.desu.no
|
|
|
|
|
#18 |
|
Standard Medlem
|
Jeg har litt problemer med å kategorisere et våpen jeg har lyst til å lage til cosplayet mitt. Jeg har planer om å lage et Buster Sword fra Final Fantasy VII, dette vil hovedsakelig være hulet ut på innsiden og utsiden vil beståd av en finèr plate. Vil dette da bli klassifisert som et Solid våpen?
|
|
|
|
|
#19 |
|
Standard Medlem
Location: I fantasiens fantasi, og enda en fantasilengde fantasiover
|
Kommer Desucon til å samarbeide med Sub Scene den 25? F.eks. ha Japan som tema den dagen (musikk, eventuelt mat etc) eller noe annet smart dere kommer på?
Hadde i hvert fall vært bra å ha noe slikt, for det kan bli litt vel langvarig og slitsomt om man ikke har noe sted man kan sette seg ned og bare slappe av. Og der er Sub Scene definitivt gode å ha, man kan ta en pust i bakken og bli kjent med folk rundt seg. Høres nesten ut som jeg reklamerer for dem nå... ^^; XD |
|
|
|
|
#20 |
|
Hemmelig
|
Så langt har vi ikke snakket om noe samarbeid med sub.scene. Vi jobber for å ha bedre chillout-områder i år, sånn at folk kan få et pust i bakken. Jeg vil tro det blir uaktuelt å arrangere noe i forhold til sub.scene, da vi ideelt sett vil ha folk på kongressenteret. o/
|
|
|
Lower Navigation
|
||||||
|
||||||
| Tags |
| desucon, hva skjer?, roar, spørsmål |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |